پمپ آب خانگی ایرانی، گروهی از پرفروش ترین پمپ ها برای کاربردهای خانگی هستند. برندهای ایرانی در سال های اخیر توانسته اند به دلیل ارائه کیفیت های مناسب، رقابت را برای برندهای با کیفیت پمپ آب چینی و سایر برندها سخت کنند. امروزه استانداردهای تولید در برخی شرکت های ایرانی تا حدی بالا رفته است که توان صادرات پمپ نیز برای تولیدکنندگان ایرانی وجود دارد. این امر با وجود محدودیت هایی مانند تحریم، نشان از توان کیفی شرکت های ایرانی سازنده پمپ آب خانگی دارد.

پمپ آب خانگی ایرانی

در این مقاله قصد داریم تا ابتدا درباره انواع پمپ های آب خانگی، مطالب مهمی بیان کنیم. سپس برخی برندهای ایرانی و محصولات آن ها برای مصارف خانگی را معرفی کنیم. در نهایت نیز نکات و مطالب مهمی برای انتخاب صحیح پمپ از میان برندهای ایرانی و خارجی بیان می کنیم. 

فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید)

پمپ آب خانگی

پمپ آب خانگی ایرانی

نکات مهم در انتخاب و خرید پمپ آب ایرانی برای مصارف خانگی

پمپ آب خانگی

عبارت پمپ آب خانگی معمولا به انواع پمپ هایی گفته می شود که برای مصارف خانگی مناسب هستند و توان پمپاژ آب تا هدهای خاصی را دارند. البته این به معنای آن نیست که پمپ های یادشده نمی توانند در سایر مصارف مانند کشاورزی مورد استفاده قرار بگیرند. بلکه بسیاری از انواع پمپ های خانگی، چندین کاربری مختلف دارند. بسته به نوع پمپ و توان آن، این کاربردها می تواند متفاوت باشد.

پمپ آب خانگی

این محصولات با نام های پمپ آپارتمانی نیز شناخته می شوند. پمپ های خانگی معمولا در ساختمان های بیش از یک طبقه یا خانه هایی که فشار آب در آن ها به سبب موقعیت شهری یا روستایی ضعیف است، استفاده می شوند. هدف از استفاده از چنین پمپ هایی غلبه بر هد ساختمان برای پمپاژ آب با فشار مناسب به نقاط مختلف خانه است. 

حال بسته به نیاز مشتری، ممکن است نیاز باشد که از انواع مختلف پمپ ها استفاده شود. زیرا برای برخی از ارتفاع ها، تمام پمپ های آب خانگی جوابگو نیستند. بر این اساس، پمپ های یادشده از جمله انواع پمپ آب خانگی ایرانی، ممکن است در انواع زیر تولید شوند:

  • بوستر پمپ
  • دو پروانه
  • جت پمپ
  • کله گلابی
  • پمپ سانتریفیوژ
  1. پمپ بشقابی
  2. پمپ خودمکش
  • پمپ محیطی

همچنین از نظر منبع تغذیه، به دلیل استفاده از برق تکفاز در اکثر ساختمان ها، پمپ های یادشده اکثرا از نوع تکفاز هستند. این امر به توان پمپ ها نیز مرتبط است. زیرا در اکثر مصارف خانگی، پمپ با توان های کمتر از 1 اسب بخار تا نهایتا 2 اسب بخار جوابگو خواهد بود. در ساختمان های بالای 4 طبقه که در هر طبقه بیش از 2 واحد وجود داشته باشد، ممکن است نیاز به توان های بیشتر و پمپ های سه فاز باشد.

پمپ آب ایرانی

پمپ آب خانگی ایرانی

بر اساس مطالب گفته شده، برندهای ایرانی نیز انواع خاصی از پمپ ها را با توان های کمتر از 1 اسب تا 2 اسب بخار برای استفاده در منازل مسکونی و ساختمان ها تولید کرده اند. رنج قیمتی برندهای ایرانی برای پمپ ها بسته به اعتبار و کیفیت هر برند، قدرت طراحی، بازدهی، متریال استفاده شده در پمپ، طول عمر و... می تواند متفاوت باشد. بنابراین نمی توان محدوده یکسانی برای برندهای مختلف از نظر قیمتی در نظر گرفت.

پمپ ایرانی

پمپ آب خانگی ایران داتیس

برند ایرانی فوق با درک نیاز بازار، توانسته است تا ده ها نوع پمپ را برای کاربری های کوچک مانند منازل مسکونی تولید کند. پمپ های تولید شده شرکت ایران داتیس با بدنه چدنی و پروانه های نوریل یا برنجی عرضه می شوند. همچنین شفت در تمامی پمپ های این شرکت از استیل ساخته می شود به همین دلیل مقاومت خوبی در برابر خوردگی دارد. 

قطر لوله خروجی در اکثر انواع پمپ آب خانگی ایرانی این شرکت 1 یا 1.25 اینچ است. PM، CAM، CM و CB از مشهورترین انواع پمپ خانگی ایرانی برند ایران داتیس هستند. 

پمپ آب خانگی الکتروژن

این برند نام آشنا و مشهور ایرانی سابقه طولانی در تولید الکتروموتور و الکتروپمپ های استاندارد برای کاربری های مختلف دارد. برای نیازهای خانگی نیز این شرکت چندین نوع مختلف از پمپ های خانگی را تولید می کند. پمپ های شرکت الکتروژن از نظر مصرف انرژی شرایط مناسبی دارند و جزو بهینه ترین پمپ های ایرانی پمپ خانگی هستند. 

الکتروژن در حال حاضر چند نوع پمپ آب خانگی در مدل های CM، CB، CAM و KPM تولید می کند. این پمپ ها معمولا توان هایی کمتر از 1 اسب بخار دارند و بر اساس نوع می توانند در هدهای 5 تا 60 متری کار کنند. قیمت پمپ آب خانگی الکتروژن نسبت به کیفیت محصولات آن مناسب است.

پمپ آب خانگی الکتروژن

پمپ آب خانگی رادپمپ

رادپمپ یکی از بهترین و بزرگترین تولید کنندگان پمپ های آب خانگی در ایران است. این شرکت ده ها نوع پمپ را در مدل های مختلف با توان 1 تا 3.2 اسب بخار برای پوشش نیازهای خانگی تولید می کند. این شرکت ایرانی به دلیل طراحی ظرفیت های مختلف از پمپ آب خانگی، یکی از بهترین لیست ها را برای پوشش دقیق نیازهای مشتری دارد. 

زیرا پمپ های تولیدشده برند فوق از نظر توانی، دبی و ارتفاع تنوع زیادی دارند و انتخاب از میان آن ها بر اساس توانایی مالی آسان است. پمپ آب خانگی راد پمپ معمولا در دو نوع پره استیل و پره نوریل تولید می شوند. 

نکات مهم در انتخاب و خرید پمپ آب ایرانی برای مصارف خانگی

خرید پمپ آب خانگی ایرانی از برندهای یاد شده یا سایر شرکت های ایرانی، مزایایی مانند خدمات پس از فروش عالی و تعمیرات آسان و... را خواهد داشت. اما دقت داشته باشید که برای صرفه جویی در وقت و هزینه، بر اساس تعداد طبقات، تعداد واحد در هر طبقه، هد کلی ساختمان و... بهترین نوع را برای خود انتخاب کنید. 

منظور از بهترین نوع، برند خاصی نیست. زیرا اکثر برندهای مشهور ایرانی از نظر کیفیت فنی و استاندارد تولید، در سطح بین المللی شناخته شده هستند. بنابراین پرسیدن این که بهترین مارک پمپ آب خانگی ایرانی کدام است، یک سوال اشتباه است. شما باید دقت داشته باشید که بر اساس نیاز خود و همچنین توان مالی، پمپ آب ایرانی را برای مصارف خانگی خریداری کنید.

پمپ آب ایرانی خانگی

برای این منظور، شما باید تمام محصولات برندهای ایرانی را در کنار یکدیگر قرار دهید. سپس بر اساس توان فنی، قدرت و قیمت یکی از محصولات برندهای ایرانی را انتخاب کنید. این کار با توجه به تنوع پمپ های آب ایرانی خانگی، بسیار زمان بر است. اما در ارتباط با نمایندگی های رسمی برندهای مطرح ایرانی، می توانید در زمانی کوتاه و با استفاده از مشاوره رایگان کارشناسان، انتخاب خود را انجام دهید. قطعا خرید از نمایندگی باعث جلوگیری از ضرر مالی شما نیز می شود؛ زیرا با قیمت کمتر از نمایندگی رسمی شرکت، امکان خرید وجود ندارد.