ساخت صفحه گردان با بلبرینگ

برای ساخت صفحه گردان با بلبرینگ بسیار ساده باید یک صفحه گرد از جنس فلز یا چوپ تهیه کنید. سپس با یک لوله با هر جنسی پایه نگهدارنده صفحه و بلبرینگ را بسازید. حال میز گردان شما آماده است و می‌توانید آن را مورد استفاده قرار دهید. البته این میز جنبه کاربردی ندارد و به نوعی کاردستی می باشد.

ساخت میز گردان با بلبرینگ

صفحه گردان دست ساز چه مشکلاتی دارد؟

شاید در نگاه اول فکر کنید که ساخت صفحه گردان با بلبرینگ که کاری ندارد و به راحتی میتوان یک طرح اولیه خوب و با کیفیت ساخت اما در عمل اینطور نیست!

بیایید بررسی کنیم که ما استند گردان گردان را برای چه هدفی میسازیم و و در چه جایی استفاده می کنیم؟

معمولا میز های گردان برای:

  • عکس برداری
  • ویترین طلا فروشی، ساعت و عینک
  • آنالیز چاقی و چربی بدن در ورزشگاه ها
  • قنادی و کیک پزی ها
  • نمایش کالا در نمایشگاه ها و...

حال ببینیم برای این موارد استفاده، میزگردان باید چه ویژگی هایی داشته باشد:

ایمنی و بالانس میز گردان

ایمنی پایین اولین و مهم‌ترین مشکل صفحات گردان دست ساز است. صفحه‌های دست ساز معمولی مقاومت چندان زیادی در برابر فشار ندارند. به همین دلیل هنگام وارد شدن نیرو اضافی در محیط‌های صنعتی به سادگی آسیب می‌بینند و شاید به مصرف کننده نیز صدمه بزنند.

قرار دادن یک بلبرینگ در وسط یک صفحه گرد، کار بسیار سختی است و نیاز به ابزار دقیق دارد. اگر هم این کار به درستی انجام نشود، صفحه از حالت تعادل خارج شده و درست کار نمی‌کند. ناگفته نبودن که با بالانس نبودن صفحه، بلبرینگ با صدای بیشتری تولید کرده و سریع آسیب می‌بیند.

پس ما باید دقتی بالا در تولید داشته باشیم.

هزینه و خرابی‌های ممتد

ساخت صفحه گردان برقی با بلبرینگ شاید در ابتدا کم هزینه و اقتصادی به نظر برسد، اما در آینده هزینه قابل توجهی روی دوش شما می‌گذارد. به عنوان مثال شاید بارها مجبور شوید که بلبرینگ یا صفحه رویی را تعویض کنید. همچنین میز گردان با موتور، ممکن است به خاطر قطعه غیر استاندارد صفحه به موتور آسیب زده و خطراتی را برای شما ایجاد می‌کند و یا موتور نیاز شما را براورده نکند.

ظرافت و لرزش در چرخش

در عکس برداری های 3 بعدی 360 درجه مهم ترین مسیله نرمی و حرکت با کمترین لرزش می باشد. این عملکرد را موتور بر عهده دارد. بعد از مکانیزم مهم ترین بخش میز گردان با بلبرینگ موتور الکتریکی آن می باشد؛ در انتخاب موتور میتوان به دایره وسیعی از الکتروموتور ها فکر کرد که به سه دسته اصلی

دسته اول حرکتی بدون لرزش، ظریف و با دقت بال برای میز هایی با موقعیت یابی و زاویه گیری به ما میده؛ اما دو مسیله مهم دارد یکی این که بسیار گران هستند و دوم این که راه اندازی سخت و زمان گیری هم دارند.

دسته دوم موتور های DC هستند که چرخش را به نرمی انجام میدهد اما از آن جا که نیاز به آداپتور و یا ترانس دارند. در بعضی موارد استفاده از این موتور ها برای میز گردان مثل کاربرد برای عکس برداری بسیار خوب است وشاید بهترین گزینه است.

الکتروموتور های AC بسیار مناسب برای مصارف ویترینی می باشد اما لرزش دارند به علت سرعت بالا در آن ها نیاز به گیربکس جداگانه داریم.

خرید صفحه گردان برقی ارزان و بدون دردسر

میز گردان

با توجه به موانع در ساخت صفحه گردان با بلبرینگ و سختی های آن بهترین کار خرید میز گردان آماده می باشد. برای این کار دو راه حل داریم یکی این که از نمونه های خارجی استفاده کنیم که به علت نرخ بالای دلار این کار توجیح اقتصادی ندارد و انتخاب دوم خرید میز گردان از سایت مانا موتور می باشد. شما میتوانید به راحتی میز مناسب کار خود را از بین حدود 20 نوع استند گردان در سایت از ریموت دار گرفته تا دور متغیر و قطر های مختلف به سادگی سفارش خود راثبت نمایید و به سرعت تحویل بگیرید.