فهرست این مقاله ( با کلیک روی هر عنوان به آن قسمت منتقل می شوید)

صفحه گردان خودرو چه کاربردهایی دارد؟

میز گردان چگونه نصب و راه اندازی می شود؟

صفحه گردان خودرو چه کاربردهایی دارد؟

پارکینگ گردان خودرو که به آن صفحه گردان پارکینگی ، میز گردان یا روتاری تیبل نیز گفته می شود قسمتی از پروژه پارکینگ مکانیزه روتاری و ابزاری بسیار کاربردی در جهت ساماندهی و بهینه سازی فضای پارکینگ و نمایشگاه می باشد که می تواند گوشه ای از گره کمبود فضا را باز نمایید.

پارکینگ های مکانیزه

 میزگردان خودرو

در راستای اهداف پارکینگ مکانیزه روتاری از صفحه گردان خودرو می توان برای هدایت خودرو در مسیر دلخواه استفاده کرد و درمکان‌هایی که مسیر دسترسی به پارکینگ سخت و برگشت از همان پارکینگ با دنده عقب سخت تر می باشد، میتوان از میز گردان به عنوان پارکینگ گردان خودرو استفاده نمود. به این نحو که وسیله نقلیه در مسیر خود تا روی میز گردان می‌رود و برای خارج شدن نیاز به دنده عقب نیست و پارکینگ گردان با چرخش ۱۸۰ درجه ای، خودرو را مجدداً در مسیر قرار می‌دهد.

میز گردان تسهیل کننده حرکت خودرو در مسیر باشد و در موارد خاص، با طراحی و جانمایی مناسب می‌توان ظرفیت پارک خودرو در فضای پارکینگ را افزایش داد.

مکانیزم میزگردان و آسانسور خودرو

از طرفی میز گردان یک ویترین گردان ۳۶۰ درجه است. با قرار دادن خودرو یا تجهیزات دیگر بر روی صفحه گردان، مشتری می‌تواند در هر نقطه بدون حرکت، یک نمای ۳۶۰ درجه ای از خودرو یا دستگاه قرار گرفته بر روی میز گردان را داشته باشد.

استفاده های نمایشگاهی

صفحه گردان خودرو

در نمایشگاه های بین المللی که هزینه غرفه ها بسیار زیاد است، شرکت ها می توانند با یک بار خریداری کردن میز گردان هر ساله با هزینه کمتری یک غرفه گردان و شکیل داشته باشد.

رستوران های کوچک می توانند با ترکیب میز گردان و یک طراحی داخلی مناسب، فضای دید وسیع‌تری را برای مشتریان خود فراهم آورند که این خود می تواند یک جاذبه و تبلیغی بسیار منحصر به فرد برای رستوران باشد.

عکاسی ۳۶۰ درجه و سه بعدی

عکاسی ۳۶۰ درجه استفاده دیگر صفحه گردان میباشد که در این حالت دوربین ثابت و سوژه بر روی صفحه چرخان می گذارند و نمایی ۳۶۰ درجه و یکنواخت در اختیار هنرمند عکاس قرار می گیرد. لازم به ذکر است که می توان به منظور عکاسی حرفه ای تر نیمکره بالایی سوژه را نیز با یک ابزار جانبی که به میز گردان اضافه می گردد برای عکاسی تامین می شود.

میزگردان خودرو مناسب عکاسی

انتقال کالا و اجناس در انبارها

در انبارها و کارخانجات به دلیل محدودیت های فضا، استفاده از میز گردان صنعتی برای بارگیری و تخلیه توسط لیفتراک بسیار مرسوم می باشد. هدایت لیفتراک به منظور بارگیری در تریلر یا کامیون یا در زمان تخلیه، در صورت نبود فضای مانور کافی می تواند وقت گیر،مستهلک کننده ،آلاینده زا،زمانبر و پرریسک باشد که در صورت وجود یک میز گردان صنعتی با تحمل وزن بالا،تمامی این موارد مرتفع می گردد.

میزگردان و آسانسور خودرو

لازم به ذکر است که در مواردی که نیاز به توزین محموله در حال بارگیری می باشد، می توان میز گردان صنعتی را مجهز به سنسورهای توزین نمود و به عنوان میز گردان توزین یا باسکول گردان استفاده نمود و این یعنی یک تیر و چند نشان.

میز گردان چگونه نصب و راه اندازی می شود؟

میز چرخان یا میز گردان را می‌توان هم سطح با زمین و یا با ارتفاع بیشتر از سطح زمین طراحی و اجرا نمود. 

قاعدتاً در حالت استفاده به عنوان پارکینگ گردان، طراحی و اجرای به صورت هم سطح زمین اولویت و ارجحیت دارد. اجرا به صورت همسطح نیاز به حفر گودالی به عمق ۳۰ تا ۴۰ سانتی متر دارد. اگر محدودیت حفر گودال برای نصب صفحه گردان وجود داشته باشد، می توان از رمپ برای بالا و پایین رفتن خودرو بر روی پارکینگ گردان استفاده نمود. صفحه چرخان را می توان با چرخش ۳۶۰ درجه ای و به صورت چپگرد، راستگرد با تحمل وزن ۲ تن طراحی و اجرا نمود.(تناژ بالاتر قابل طراحی می باشد.

در نمایشگاه میتوان میز گردان را با امکانات نورپردازی در کف و کناره‌ها طراحی نمود که یک ویترین گردان یا ویترین چرخان در اختیار مصرف کننده قرار می دهد.